Yritysten, jotka haluavat menestyä nykyisessä nopeasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä, täytyy ymmärtää miten kulttuurierot, data ja digitalisaatio vaikuttavat liiketoimintaan. Kulttuurierot voivat vaikuttaa liiketoimintaan monin tavoin, esimerkiksi viestinnän tavoissa, liiketoimintakäytännöissä, asiakasymmärryksessä ja yhteistyössä. Dataa voidaan kerätä ja analysoida digitaalisten kanavien kautta, kuten verkkosivuilta, sosiaalisesta mediasta ja mobiilisovelluksista. Tätä dataa voidaan käyttää parantamaan asiakasymmärrystä, kehittämään uusia tuotteita ja palveluita sekä tehostamaan liiketoimintaprosesseja. Digitalisaatio mahdollistaa asiakkaiden tavoittamisen uusilla tavoilla ja tarjoamisen räätälöityjä kokemuksia asiakkaille.
Artikkeleissa annetaan myös joitakin vinkkejä yrityksille, jotka haluavat hyödyntää dataa ja digitalisaatiota liiketoiminnassaan. Näihin vinkkeihin kuuluu muun muassa:
- Kerää ja analysoi dataa säännöllisesti
- Käytä dataa parantamaan asiakasymmärrystä
- Kehitä uusia tuotteita ja palveluita, jotka vastaavat asiakkaiden tarpeita
- Tehosta liiketoimintaprosesseja
- Tavoita asiakkaita digitaalisten kanavien kautta
- Tarjoa asiakkaille räätälöityjä kokemuksia
Data ja digitalisaatio ovat tärkeitä työkaluja yrityksille, jotka haluavat parantaa kilpailukykyään ja menestyä liiketoiminnassa.
Elon Muskin Twitterin käännökset ovat niin äkkinäisiä, että moni taitaa odottaa rauhassa, oliko kyseessä taas uusi trollaus. Elon Muskin Twitter on käynyt läpi lukuisia uudistuksia maailman rikkaimman miehen omistajakaudella. Viimeisimpänä, ja ainakin brändin kannalta merkittävimpänä uudistuksena Twitter muuttui X:säksi. Samalla positiivisen pirteä...
Kulttuuriasiantuntijalle erityisesti viime ajan keskustelut ovat olleet hämmentäviä. Olen itsekin ollut mukana polarisoituneessa keskustelussa ja erityisesti Twit… X:ssä vauhkonnut rasismia vastaan (kuten mielestäni kuuluukin). Sivujuonteena näissä keskusteluissa nousee aika ajoin esiin kulttuuri. Karrikoituna: osa on sitä mieltä, että mitään kulttuurieroja...
Kotimaisista yliopistoista ja tutkimuslaitoksista syntyy noin 20 läpimurtoinnovaatioihin perustuvaa deep tech -yritystä vuodessa. Euroopan investointipankin toteuttaman selvityksen mukaan luku voitaisiin vähintään kaksinkertaistaa poistamalla kapeikkoja tutkimustulosten kaupallistamisen rahoituksessa ja tukipalveluissa. Euroopan investointipankin Advisory...
Millainen myyntistrategia toimii Norjassa? Onko Ukrainan jälleenrakentaminen vielä mahdollista ja kuinka päästä mukaan? Kannattaako Kiinan markkinoihin tutustua ja mitä maassa tapahtuu nyt? Näiden teemojen äärelle johdattivat alkuvuoden Team Finland Talks -webinaarit, joissa asiantuntijat keskustelivat ajankohtaisista markkinanäkymistä. Näiden lisäksi...
S-ryhmä avaa Tampereelle Suomen ensimmäisen täysin automatisoidun S-kaupan. Kaupassa ei ole käytössä edes itsepalvelukassaa, vaan se ilmeisesti vastaa Amazonin kehittämää täysin automatisoidun kaupan konseptia. Tekniikan uuteen kauppaan toimittaa kotimainen Blockstore Group, joka on erikoistunut automatisoitujen kauppojen konseptien kehitykseen. ...
Kiina on ollut jo vuosikymmenten ajan "maailman tehdas". Nyttemmin moni kuluttaja on alkanut kyseenalaistamaan kaikkien tuotteidemme valmistamista Kiinassa. Joillakin taustalla on politiikka, joillakin lähempänä tehtävän tuotannon arvot, joillakin taas painavat vaakakupissa tuotannon hajauttamiseen liittyvät pohdinnat. Mutta tietoa siitä, mitkä...
TIEDOTE: JULKAISUVAPAA MAANANTAINA 12.6.2023 Designmuseo ja ADO vastaava museolehtori Leena Svinhufvud sekä Arkkitehtuurimuseon Yhteistyöpäällikkö Arja-Liisa Kaasinen Arkkitehtuurimuseon ja Designmuseon yhteinen näyttely A&DO Labra vieraili valtakunnallisella kiertueellaan Oulussa, jossa näyttely avautui Muotoilukeskus...
Miten taiteen, yhteisöllisyyden ja tutkitun tiedon yhdistäminen hyvinvoinnin vahvistamiseksi voi tukea yritystoiminnan kehittämistä? Tästä esimerkkinä on Eloisa-hanke ja sen keväinen loppuseminaari, jossa summattiin tulokset ja kokemukset. Tilaisuuteen osallistuneille jäi innostunut mieli. Metropolian ja Laurean kaksivuotinen Eloisa-hankkeessa taiteen,...
Usein ajatellaan, että menestyvän yrityksen tulee kasvaa, mutta hakeeko jokainen yrittäjä kasvua? Hinnalla millä hyvänsä? Aikaisemmista tutkimuksista selviää, että Suomen lähes kahdestasadasta tuhannesta yksinyrittäjästä valtaosa hakee liiketoiminnan kasvua. Suomen Yrittäjät ry:n vuonna 2022 toteuttaman yksinyrittäjäkyselyn mukaan 56 % palvelujen ja...
Valon määrän lisääntyminen saattaa vaikuttaa B2B-myyntiin negatiivisesti. Lomakauden lähestyminen saa ajatukset harhailemaan ja myyntitoiminto ei hyrrää enää kaikilla sylintereillään. Perusteena käytetään asiakaskäyttäytymistä. Asiakkaat eivät investoi samoin kuin kevätkuukausina. Totta onkin, että lomakauden alla myyntiä ja tarjoomaa on hieman modifioitava...
Yrittäjyys kiinnostaa opiskelijoita enemmän kuin aikaisemmin ja joka kolmas korkeakouluopiskelija on kiinnostunut yrittäjänä toimimisesta (Suomen Yrittäjät, 2019). Taustalla lienee työelämän ja yrittäjyyden monimuotoistuminen. Raja työntekijänä ja yrittäjänä toimimisen välillä ei enää ole niin jyrkkä. Erilaiset kevytyrittäjyyteen verrattavat työn tekemisen...
Helsingin seudusta on viime vuosikymmenen aikana tullut nopeasti kasvava ja elinvoimainen startup- ja innovaatiokeskus. Vaikka kuhinaa riittää ja tarjolla on hyvin kehittyneitä yrittäjyyspalveluja, opiskelijat kamppailevat edelleen yrittäjyyteen liittyvien kysymysten kanssa. Tässä tilanteessa paikallisten yrittäjäyhdistysten merkitys on tärkeä, sillä...
Valmentajana toimiminen on herkkää aistimista siitä, mitä tarvitaan ja mikä on mahdollista. Valmentaja miettii, millä tavalla osallistujat ovat valmennuksessa valmiita toisiaan ja työtään kohtaamaan. Valmentajan toimintamahdollisuutensa elävät psykologisen turvallisuuden rajoissa. Samalla kun hän pyrkii toiminnallaan sitä vahvistamaan, hän koittaa havahduttaa...
Digitaalisen tiedon eli datan määrän räjähdysmäinen kasvu on yksi tämän hetken merkittävimmistä ilmiöistä. Nousukiidossa oleva datatalous Datatalous Talouden osa-alue, jossa datan kerääminen ja hyödyntäminen on keskeinen osa toimintaa. Avaa termisivu Datatalous kasvaa muita toimialoja nopeammin ja tarjoaa yrityksille uudenlaisia liiketoimintamahdollisuuksia....
Laadukas sisällöntuotanto haastaa meitä sisällöntuottajia päivittäin. Minkälainen sisältö on tavoittelemamme yleisön mielestä riittävän laadukasta? Määrähän ei korvaa koskaan laatua. Koska sisällöntuotanto on muutenkin aikaavievää, on yksinkertaisesti järkevämpää keskittyä sisällön laatuun määrän sijaan. Miksi laadukas sisällöntuotanto on niin...
”Entiseen ei ole paluuta, mutta valitettavasti uudestakaan ei vielä ole täyttä ymmärrystä”, Lasse Mitronen kirjoittaa Kaupan liiton blogissa. Nyt eletään hänen mukaansa välitilassa, jossa kauppa tarkoittaa osalle kuluttajista perinteistä kivijalkakauppaa, sitä useammin kauppakeskusta, mutta lisääntyvässä määrin kännykkää ja verkkokauppaa kotiinkuljetuksineen....
Korkeakouluilla on merkittävä rooli aluekehityksen tukemisessa. Viime aikoina on tuotu enemmän esiin yrittäjyysmyönteisen ajatusmaailman, toiminnan, instituutioiden ja pääoman kehittämistä sen sijaan, että tarkastellaan vain teknologisten innovaatioiden kehittymistä ja niiden siirtymää kaupalliseen toimintaan. Yrittäjyyskorkeakoulu toimii moottorina...
Margarita on ollut Platform6:n palveluksessa kesäkuusta 2021 alkaen, eli lähes sen perustamisesta asti. Hän nauttii työssään muun muassa siitä, ettei kukaan aseta sille selkeää, tiukkaa rakennetta. Kaikki saavat tehdä työnsä omalla tavallaan, mutta silti ekosysteemissä, jossa ei jää koskaan yksin. – Työ on nopeatempoista, mutta se sopii minulle mainiosti....
Mikko Kuitunen kertoo katsovansa maailmaa mahdollisuuksien lasien läpi ja työskentelevänsä ennen kaikkea paremman huomisen puolesta. Nämä lähtökohdat olivat vahvasti läsnä jo vuonna 2007, jolloin Mikko perusti ohjelmistoyhtiö Vincitin ex-kollegansa, toisen TTY-alumni Pekka Virtasen kanssa. – Päätin 26-vuotiaana aloittaa uuden polun, jolla saisin olla...
19.7.2023 08:00:00 EEST | Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLAPalvelujen tuonti Suomeen on kasvanut selvästi kymmenen viime vuoden aikana ja kokonaistuonnista lähes kolmasosa on jo palveluita. Palvelujen tuontia voi tuoreen tutkimuksen mukaan selittää se, ettei kyseisiä palveluita - kuten tyypillisesti pilvipalveluita - ole tuotettu Suomessa. Palveluiden...
Kommentit
Lähetä kommentti